"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Knowledge and Communication - to Develop Learning Environments for Students with Intellectual Disabilities, 15 Credits

Swedish name: Kunskap och kommunikation - att utveckla lärmiljöer för elever med intellektuell funktionsnedsättning

This syllabus is valid: 2020-04-13 and until further notice

Course code: 6SP063

Credit points: 15

Education level: Second cycle

Main Field of Study and progress level: Special Education: Second cycle, has second-cycle course/s as entry requirements

Grading scale: Three-grade scale

Responsible department: Department of Education

Established by: Head of Department of Education, 2020-09-18

Literature

Valid from: 2020 week 50

Asp-Onsjö Lisa
Specialpedagogik - arbete med elever i skolsvårigheter
Included in:
Lärande, skola, bildning
Natur & Kultur Akademisk : 2020 : 760 sidor : pages 395-414 :
Mandatory

Barn läser och skriver : specialpedagogiska perspektiv
Bjar Louise, Frylmark Astrid
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2009 : 312 s. :
ISBN: 978-91-44-04874-1
Mandatory
Search the University Library catalogue

"Han är lite av en gåta för oss." Begripligggöranden av elever med kort skolbakgrund
Brännström Malin, Reimers Eva, Asp-Onsjö Lisa
Utbildning och demokrati, 28 (1), 7-28 : 2019 :
Mandatory

Hallin Anna Eva
Förstå och arbeta med språkstörning
Första upplagans första tryckning : Stockholm : Natur & kultur : [2019] : 79 sidor :
ISBN: 9789127455184
Mandatory
Search the University Library catalogue

Alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) i teori och praktik.
Heister Trygg Boel, Andersson Ida (red.)
3., rev. uppl. : Vällingby : Hjälpmedelsinstitutet; Malmö: Södra regionens kommunikationscentrum (SÖK) : 2009 : 224 s. :
ISBN: 978-91-85435-71-5
Mandatory
Search the University Library catalogue

Quality in professional encounters with students who have intellectual disabilities – experiences from special needs upper secondary schools in Sweden
Hjelte Jan, Ineland Jens
European Journal of Special Needs Education : 2020 :
Mandatory

Jönsson Anders
Lärande bedömning
3., [utök.] uppl. : Malmö : Gleerups utbildning : 2013 : 224 s. :
ISBN: 978-91-40-68446-2
Mandatory
Search the University Library catalogue

Karlsson Ingemar
Elever i matematiksvårigheter : lärare och elever om låga prestationer i matematik
Lund : Lunds universitet : 2019 : 217 sidor :
ISBN: 9789188899477
Mandatory
Search the University Library catalogue

Review of Interventions Supporting Secondary Students with Intellectual Disability in General Education Classes
Kuntz E. M., Carter E. W.
Included in:
Research and Practice for Persons with Severe Disabilities
1999- : 44 : pages 103-121 :
Mandatory

Skola i normer
Martinsson (red.) Lena, Reimers (red.) Eva
3 uppl. : Gleerups Utbildning AB : 2020 :
ISBN: 9789151101606
Mandatory
Search the University Library catalogue

Learning mathematics in mainstream secondary schools: experiences of students with Down’s syndrome
Molinari Martinez Elisabetta, Benedetti Nives
European Journal of Special Needs Education, 26(4), pp. 531-540 : 2011 :
Mandatory

Språkutveckling och språkstörning hos barn. n D. 1, p Fonologi, grammatik, lexikon. Kapitel 1, 4, 6, 8 och 10.
Nettelbladt Ulrika, Salameh Eva-Kristina
Lund : Studentlitteratur : 2007 : 325 s. :
ISBN: 978-91-44-01771-6
Mandatory
Search the University Library catalogue

Språkutveckling och språkstörning hos barn. : teorier, utveckling och svårigheter D. 2 Pragmatik
Nettelbladt Ulrika, Salameh Eva-Kristina
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2013 : 536 s. :
ISBN: 9789144017648
Mandatory
Search the University Library catalogue

Nilsson Nordfors Marie
Lära för livet
Första upplagan : Stockholm : Gothia fortbildning : [2019] : 112 sidor :
ISBN: 9789177410997
Mandatory
Search the University Library catalogue

Läsförståelse genom strukturerade textsamtal : för elever som behöver särskilt stöd
Reichenberg Monica, Lundberg Ingvar
1. uppl. : Stockholm : Natur & Kultur : 2011 : 147 s. :
ISBN: 978-91-27-42368-8
Mandatory
Search the University Library catalogue

Runström Nilsson Petra
Pedagogisk utredning och kartläggning : att analysera och bedöma elevers behov av särskilt stöd
Fjärde upplagan : Malmö : Gleerup : [2019] : 159 sidor :
ISBN: 9789151102351
Mandatory
Search the University Library catalogue

Språkutveckling och språkstörning hos barn : Del 3 Flerspråkighet - utveckling och svårigheter
Salameh Eva-Kristina, Nettelbladt Ulrika
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur : [2018] : 404 sidor :
ISBN: 9789144097121
Mandatory
Search the University Library catalogue

Omsorgsboken : möjligheter och svårigheter vid intellektuell funktionsnedsättning
Söderman Lena, Nordlund Mårten
Upplaga 6 : Stockholm : Liber : [2019] : 276 sidor :
ISBN: 9789147126446
Mandatory
Search the University Library catalogue

Tegler Helena
Social Interaction Involving Nonspeaking Children with Severe Cerebral Palsy and Intellectual Disability The role of communication partners and speechgenerating devices
Akademisk avhandling. Uppsala: Uppsala universitet : 2020 :
Mandatory

Vennberg Helena
Att räkna med alla elever Följa och främja matematiklärande i förskoleklass
Akademisk avhandling. Umeå: Umeå universitet : 2020 :
Mandatory

Wester Oxelgren Ulrika
Intellectual Disability and coexisting Autism and ADHD in Down syndrome – a population-based study
Akademisk avhandling. Uppsala: Uppsala universitet : 2019 :
Mandatory

Alfredsson Ågren Kristin
Internet use and digital participation in everyday life: Adolescents and young adults with intellectual disabilities
Akademisk avhandling. Linköping: Linköpings universitet : 2020 :

Heister Trygg
Alternativ og supplerende kommunikasjon: en innføring i tegnspråksopplaering og AKK i skolan: en pedagogisk utmaning: om alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) i förskola och skola. (1. uppl.)
Malmö: Södra regionens kommunikationscentrum (SÖK) : 2012 :

Knowing, being or doing? A comparative study on human service professionals´ perceptions of quality in day-to-day encounters with clients and students with intellectual disabilities
Ineland Jens, Hjelte Jan
Journal of intellectual disabilities, 1-16 : 2017 :

Different agendas? The views of different occupational groups on special needs education
Lindqvist Gunilla, Nilholm Claes, Almqvist Lena, Wetso Gun Marie
European Journal of Special Needs Education, 26 (2), 143-157 : 2010 :

Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik
Lindström Gunnar, Pennlert Lars-Åke
6. uppl. : Umeå : Fundo Förlag : 2016 : 93 s. :
ISBN: 9789197558488
Search the University Library catalogue

Reichenberg M.
I liked the text about the little bird. – Five intellectually disabled persons talk about texts
Scandinavian Journal of Disability Research. 15:2 s. 108-124 : 2013 :

Kunskapsbedömning i träningsskolan
Skolverket : 2015 :

Skolverkets allmänna råd Allmänna råd för arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram
Stockholm: Skolverket : 2014 :

Skolans arbete med extra anpassningar – Kvalitetsgranskningsrapport
Stockholm: Skolinspektionen: 2016. Diarienummer: 2015:2217 : 2016 :

Alternativ og supplerende kommunikasjon : en innføring i tegnspråksopplaering og bruk av kommunikasjonshjelpemidler for mennesker med språk- og kommunikasjonsvansker
Tetzchner Stephen von, Martinsen Harald
2. utg. : Oslo : Gyldendal akademisk : 2002 : xii, 379 s. :
ISBN: 82-05-30444-0 (hft)
Search the University Library catalogue

UR Samtiden - Fokus på grund- och gymnasiesärskolan : Interkulturellt förhållningssätt
Utbildningsradion : 2019 : TV-program :
UR.se

Delaktighet, kreativitet och förundran – hälsofrämjande skolutveckling. I E. Hjörne & R. Säljö (Red.), En hälsofrämjande skolutveckling och en förstärkt elevhälsa. Vad säger forskningen och hur gör man konkret?
Wickman K., Berggren S.
Malmö: Geerups : 2020 :