Split Attention: How to communicate well in synchronous hybrid teaching
Note: Please indicate when enrolling to this workshop if you plan to be present on campus, in our special Learning Lab room, or if you plan to be present online via Zoom. We hope to get participants both on campus and in Zoom.
When we do synchronous hybrid teaching, students are present in the room on campus as well as online at the same time. For this, we have zoom rooms on campus, and special rooms like the Learning Lab in Naturvetarhuset, and Aula Biologica in Biologihuset.
In this – synchronously hybrid – workshop we work with possible lay-outs of the classroom and learning activities. We practice with effective, activating communication to all the students. What challenges do you have as a teacher? How do you keep track of things happening online when being in the room, or things happening in the room when you are online? We explore how you can give all students, online or on campus, the feeling of “being part of the group” and mattering.
Split attention: Hur man kommunicerar väl i synkron hybridundervisning
När vi bedriver synkron hybridundervisning är studenterna närvarande både i rummet på campus och online samtidigt. För detta har vi Zoom-rum på campus samt specialutrustade lokaler som Learning Lab i Naturvetarhuset och Aula Biologica i Biologihuset.
I denna – synkrona hybride – workshop arbetar vi med möjliga klassrumsupplägg och läraktiviteter. Vi övar på effektiv och aktiverande kommunikation med alla studenter. Vilka utmaningar har du som lärare? Hur håller du koll på det som händer online när du är i rummet – eller det som händer i rummet när du är online? Vi utforskar hur du kan ge alla studenter, oavsett om de deltar online eller på campus, en känsla av att vara en del av gruppen och att de är viktiga.
Dates
Language: Swedish/English Date: 29 Oct 2025 Time: 8.30 - 12.00