Publicerad: 2023-04-11 Uppdaterad: 2023-04-12, 09:13

SWEAH Konferens, 21–22 november 2023, Norrköping

NYHET Inbjudan och Call for abstracts: Bästa SWEAH doktorander, alumner, handledare, partners och styrelseledamöter.

Text: Claes Björnberg

Vi är glada att bjuda in er till den kommande vetenskapliga konferensen om åldrande och hälsa, där Nationella forskarskolan om åldrande och hälsa står som värd. Konferensen riktar sig till dig som forskar om åldrande och hälsa vid SWEAH:s 13 partneruniversitet, och är alltså inte begränsad till forskare knutna till SWEAH.

Det övergripande temat är tvärvetenskapliga perspektiv på hållbart åldrande, som kan tillämpas på alla områden som omfattas av SWEAH. Deltagande i konferensen ger möjlighet att stärka nätverket inom SWEAH och för juniora forskare att presentera och diskutera aktuell forskning inom temat hållbart åldrande. Alumner och handledare är också välkomna att skicka in sina abstrakt.

För mer information och ansökan, se SWEAH:s hemsida. Deadline för abstracts är 10 maj 2023.