Navigated to
Syllabus:

Video games and learning I, 7.5 credits

Swedish name: Datorspel och lärande I
This syllabus is valid: 2020-08-31 and until further notice
Course code: 2IT004
Credit points: 7.5
Education level: First cycle
Main Field of Study and progress level: No main field: First cycle, in-depth level of the course cannot be classified
Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail
Responsible department: Department of Applied Educational Science
Revised by: Head of Department of Applied Educational Science, 2020-06-11

Required Knowledge

General entry requirements

Literature

Palmquist Adam
Det spelifierade klassrummet
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur : [2018] : 248 sidor :
ISBN: 9789144119120
LIBRIS ID: 22268391
Mandatory
Search the University Library catalogue

Whitton Nicola
Digital games and learning : research and theory
New York : Routledge : [2014] : 1 online resource (xiv, 215 pages) :
ISBN: 0203095936-
LIBRIS ID: 16617170
Mandatory
Search the University Library catalogue

När datorspelandet blir problematiskt : en kunskapsöversikt om gaming disorder hos barn och unga
Rangmar Jenny, Thomée Sara
Göteborg : Länsstyrelsen Västra Götaland : 2019 : 46 sidor :
Fritt tillgänglig på Länsstyrelsen Västra götalands läns webbplats
LIBRIS ID: 8l839b8p6fk76lxg
Mandatory

Farber Matthew
Gamify your classroom : a field guide to game-based learning
revised edit : New York : Peter Lang Publishing Inc : 2017 : 346 sidor :
ISBN: 9781433135026
LIBRIS ID: 21871527
Search the University Library catalogue

Föräldrar och e-sport : att vara förälder till en e-sportare
Englin Jesper, Tennivaara Sabina
[Sverok] : [2016?] : 44 s. :
ISBN: 9789163907012
LIBRIS ID: 19795357
Search the University Library catalogue

What's the problem in problem gaming? : Nordic research perspectives
Enevold Jessica, Thorhauge Anne Mette, Gregersen Andreas
Göteborg : Nordicom : [2018] : 123 sidor :
ISBN: 9789187957888
LIBRIS ID: 22547774
Search the University Library catalogue

Palmquist Adam
Det spelifierade klassrummet
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur : [2018] : 248 sidor :
ISBN: 9789144119120
Mandatory
Search the University Library catalogue

Whitton Nicola
Digital games and learning : research and theory
New York : Routledge : [2014] : 1 online resource (xiv, 215 pages) :
ISBN: 0203095936-
Mandatory
Search the University Library catalogue

När datorspelandet blir problematiskt : en kunskapsöversikt om gaming disorder hos barn och unga
Rangmar Jenny, Thomée Sara
Göteborg : Länsstyrelsen Västra Götaland : 2019 : 46 sidor :
Fritt tillgänglig på Länsstyrelsen Västra götalands läns webbplats
Mandatory

Farber Matthew
Gamify your classroom : a field guide to game-based learning
revised edit : New York : Peter Lang Publishing Inc : 2017 : 346 sidor :
ISBN: 9781433135026
Search the University Library catalogue

Föräldrar och e-sport : att vara förälder till en e-sportare
Englin Jesper, Tennivaara Sabina
[Sverok] : [2016?] : 44 s. :
ISBN: 9789163907012
Search the University Library catalogue

What's the problem in problem gaming? : Nordic research perspectives
Enevold Jessica, Thorhauge Anne Mette, Gregersen Andreas
Göteborg : Nordicom : [2018] : 123 sidor :
ISBN: 9789187957888
Search the University Library catalogue