"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Kursutvärdering Programmering i förskola och grundskolans tidigare år

Utvärderingen avser kursen Programmering i förskola och grundskolans tidigare år och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under höstterminen 2024.

Information om enkäten

Kurskod: 2IT033
Kursens lärare: Andreas Olsson, Carina Granberg och Lars Häll
Kursperiod: 240902 - 250119
Utvärderingens sammanställningsdatum: 250127
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 18/5 (28% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

På frågan ”Kursens förväntade studieresultat hjälpte mig att förstå vad jag skulle lära mig” svarade studenterna enligt följande:

- Stämmer delvis/delvis inte 1 svar
- Stämmer ganska bra 3 svar
- Stämmer precis 1 svar

På frågan ”Under kursen gavs möjligheter att öva på det jag förväntades lära mig” svarade studenterna enligt följande:

- Stämmer delvis/delvis inte 2 svar
- Stämmer precis 3 svar

En student upplevde att hen övade mycket ensam, medan en annan student angav följande fritextsvar på frågan om ”kursen gav möjligheter på att öva det som förväntades lära mig”:
Stämmer bra men tyvärr så har jag inte fått allt att fungera. Borde ha ställt fler frågor och bett om hjälp. Denna kommentar är intressant eftersom vi upplever att väldigt få frågor kom in i kursens frågeforum samtidigt som vi vid bedömningen förstod att en del studenter behövde mer hjälp.

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

Vi kommer vara snabbare med att ge feedback på inlämnade uppgifter och kommer att i ännu högre utsträckning uppmuntra studenterna att nyttja frågeforumen (där man för övrigt kan posta frågor anonymt)

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

Flera studenter upplevde sig ensamma på kursen. Vi är de första som gärna skulle lägga in gruppuppgifter eller andra moment där man bygger relationer inom studentgruppen. Men, när vi gjort detta i andra kurser så har det inte emottagits positivt. Man har då menar att den personliga flexibiliteten försvinner när man måste anpassa sig till gruppdiskussioner etc.

Senast uppdaterad: 2025-03-31