"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Kursutvärdering Elever i behov av extra anpassningar och särskilt stöd ur ett fritidshemsperspektiv

Utvärderingen avser kursen Elever i behov av extra anpassningar och särskilt stöd ur ett fritidshemsperspektiv och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under höstterminen 2024.

Information om enkäten

Kurskod: 6PE250
Kursens lärare: Susanne Yttergren (kursansvarig), Annelie Nielsen
Kursperiod: 2024-12-04 - 2025-01-19
Utvärderingens sammanställningsdatum: 2025-01-27
Form för utvärdering: Enskild i digital form och muntlig gemensam.
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 13/9 (69% svar)

1. Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

Övervägande delen av studenterna (6st) anser att de i hög grad uppnått kursens FSR och i mycket hög grad var det 2 som ansåg detta. Då det gäller hur undervisningsformerna, föreläsningar, workshops, redovisningar mm, bidragit till det egna lärandet anser 3 att de i hög grad gjort det, 2 i mycket hög grad och 4 i låg grad.

Examinationsformerna har i mycket hög grad (2st) eller i hög grad (3st) eller i låg grad (4) bidragit till det egna lärandet. Kurslitteraturen har i mycket hög grad (3st) eller i hög grad (5st) varit relevant och bidragit till det egna lärandet. Då det gäller kursen kravnivå anser övervägande delen (6st) att den varit hög.

Studenterna värderar sina insatser i kursen som mycket hög (3) eller hög (5).

Övervägande delen (7st) anser att kursens organisation (schema, framförhållning, studieguide, canvassajt mm) varit bra eller mycket bra (1) eller mindre bra (1).

Kursens relevans för yrket anser övervägande delen (6) vara i mycket hög eller i hög grad (3).

Det studenterna tyckt varit bra och som ska vara kvar i kursen då det är en viktig kunskap:

  • Litteraturen då den fokuserar på fritidshemmet och kombineras med litteraturen från kursen
    innan.
  • Webbinariet från SPSM
  • Seminarier med förberedelser som ska skickas in
  • Bra uppgifter och föreläsningar och det har varit givande att arbeta med åtgärdsprogram
    kopplat till Caset

Som råd till kommande studenter gavs att börja med rapporten i tid då och att använda litteratur från tidigare kurser i rapporten. Skriv eller prata med varandra för att tipsa om litteratur, diskutera innehåll och frågor. Rita upp caset på en tavla eller papper för att bena ut vad som är viktigt.

2. Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

Titta över formuleringarna till uppgifterna. Informera om att redovisningen inte är examinerande utan en del av rapporten, dvs ingen dubbelexamination. Se över möjligheten till frågestund efter jul.

3. Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

Information saknas.

Senast uppdaterad: 2025-04-07