Hoppa direkt till innehållet

Information till studenter och medarbetare med anledning av covid-19 (Uppdaterad: 1 mars 2021)

printicon

Hantering av forskningsdata

ons
24
mar
Tid Onsdag 24 mars, 2021 kl. 13:00 - 15:00
Plats ZOOM, anmäl senast 22/3

Information är en av universitetets viktigaste tillgångar och en förutsättning för att verksamheten ska fungera. Informationen måste därför göras tillgänglig och skyddas från att till exempel läcka ut, förvanskas eller förstöras. Innehåller informationen personuppgifter måste GDPR:S bestämmelser som behandling av personuppgifter följas.  Marit Juselius, universitetsjurist, Dan Harnesk, samordnare informationssäkerhet och Ingegerd Stenlund, it-säkerhetsrådgivare kommer under dagen att ta upp hur forskningsdata ska hanteras så det sker i överensstämmelse med GDPR och även vad en forskare ska tänka på vad gäller informations- och IT-säkerhet.

Denna session hålls via ZOOM och kräver anmälan. Anmäl dig via formuläret nedan så skickar vi en länk till mötet. 

Evenemangstyp: Kurs/Utbildning
Kontaktperson
Dan Harnesk
Läs om Dan Harnesk
Anmäl dig här

Anmälan

Här kan du kan anmäla dig till evenemanget.

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).