Studentcentrum inbjuder till en digital STUDS-träff via ZOOM
Under våren 2020 har studenter och anställda vid Umeå universitet ställts inför stora utmaningar på grund av coronapandemin. Åtgärder har vidtagits för att genomföra undervisning och handledning på distans. Vi har ställt om arbetssätt och rutiner för att fungera som en tillgänglig organisation, för såväl studenter och kollegor som för olika externa parter.
Vilka utmaningar och möjligheter har vi upplevt denna vårtermin? Vilka behov har vi uppmärksammat hos studenterna? Hur vägleder man studenter på distans och när framtiden känns osäker? Vilka verktyg och arbetssätt har varit hjälpsamma? Hur går vi vidare utifrån de erfarenheter vi har fått under våren? Vad kan vi senare ta med oss in i verksamheten när den återgår till ett mer campusförlagt läge?
Under denna träff i Zoom fokuserar vi på våra olika verksamheters erfarenheter av övergången till distansverksamhet. Efter en gemensam inledning med perspektiv från både institution och Studentcentrum diskuterar vi i mindre grupper och avslutar sedan gemensamt.
Sista anmälningsdag: 12 juni
Länk till mötet mejlas till den mejladress som anges vid anmälan.
Välkomna!
/Malin Larsson, Victoria Bernhardtson, Annika Enmark och Carina Sandberg