"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

NAPA avhandlingsserie

19 Alison Hudson, 2009. New professionals and new technologies in new higher education?: Conceptualising struggles in the field
Avhandling

18 Anna Wernberg, 2009. Lärandets objekt: Vad elever förväntas lära sig, vad görs möjligt för dem att lära och vad de faktiskt lär sig under lektionerna.
Avhandling

17 Lottie Lofors-Nyblom, 2009. Elevskap och elevskapande – om formandet av skolans elever. ISSN 1653-6894,1650-8858. ISBN 978-91-7264-751-0
Avhandling

16 Manfred Scheid, 2009. Musiken, skolan och livsprojektet. Ämnet musik på gymnasiet som en del av ungdomars musikskapande. ISSN 1653-6894, 1650-8858. ISBN 978-91-7264-716-9
Spikblad

Avhandling

15 Liselott Olsson, 2008. Movement and Experimentation in Young Children's Learning: Deleuze and Guattari in Early Childhood Education. ISSN 1653-6894; 1650-8858. ISBN 978-91-7264-655-1
Publicerad på Routledge.

14 Edmund Knutas, 2008. Mellan retorik och praktik. En ämnesdidaktisk och läroplansteoretisk studie av svenskämnena och fyra gymnasielärares svenskundervisning efter gymnasiereformen 1994. ISSN 1653-6894,1650-8858. ISBN 978-91-7264-634-6.
Spikblad

Avhandling

13 Marianne Öberg Tuleus, 2008. Lärarutbildning mellan det bekanta och det obekanta – en studie av lärares och lärarstudenters beskrivningar av levd erfarenhet i skola och högskola. ISSN 1653-6894, 1404-9570. ISBN 978-91-7668-600-3.
Spikblad

Avhandling

12 Laila Gustavsson, 2008. Att bli bättre lärare. Hur undervisningsinnehållets behandling blir till samtalsämne lärare emellan. ISSN 1653-6894, 1650-8858, 1404-9066. ISBN 978-91-7264-527-1.
Spikblad

Avhandling

11 Göran Sparrlöf, 2007. "Vi manliga lärare": Folkskolans lärare och lärarinnor i kamp om löner och arbetsområden 1920–1963. ISSN 1653-6894, 1653-0101, 1654-2029. ISBN 978-91-85831-38-8.
Spikblad

Avhandling

10 Constanta Olteanu, 2007. "Vad skulle x kunna vara?": Andragradsekvation och andragradsfunktion som objekt för lärande. ISSN 1653-6894, 1650-8858, 1404-9066. ISBN 978-91-7264-394-9.
Spikblad

Avhandling

9 Kristina Hellberg, 2007. Elever på ett anpassat individuellt gymnasieprogram: skolvardag och vändpunkter. ISSN 1653-6894, 1653-0101, 1102-7517. ISBN 978-91-85831-92-0.
Spikblad

Avhandling

8 Gudrun Svedberg, 2007. Entreprenörskapets avtryck i klassrummets praxis. Om villkor och lärande i gymnasieskolans entreprenörskapsprojekt. ISSN 1653-6894, 1650-8858. ISBN 978-91-7264-310-9.
Spikblad

Avhandling

7 Ulf Lundström, 2007. Gymnasielärare – perspektiv på lärares arbete och yrkesutveckling vid millennieskiftet. ISSN 1653-6894, 1650-8858. ISBN 978-91-7264-278-2.
Spikblad

Avhandling

6 Anita Håkansson, 2007. Lärares pedagogiska arbete inom den kommunala vuxenutbildningen. ISSN 1653-6894, 1650-8858, 1404-9066. ISBN 978-91-7264-271-3.
Spikblad

Avhandling

5 Kenneth Ekström, 2007. Förskolans pedagogiska praktik. Ett verksamhetsperspektiv. ISSN 1653-6894, 1650-8858. ISBN 978-91-7264-241-6.
Spikblad

Avhandling

4 Anders Holmgren, 2006. Klassrummets relationsetik. Det pedagogiska mötet som etiskt fenomen. ISSN 1653-6894, 1650-8858. ISBN 91-7264-221-1.
Spikblad

Avhandling

3 Kenneth Nordgren, 2006. Vems är historien? Historia som medvetande, kultur och handling i det mångkulturella samhället. ISSN 1653-6894. ISBN 91-7264-128-2.
Spikblad

Avhandling

2 Carin Jonsson, 2006. Läsningens och skrivandets bilder. En analys av villkor och möjligheter för barns läs- och skrivutveckling. ISSN 1653-6894, 1650-8858. ISBN 91-7264-127-4.
Spikblad

Avhandling

1 Gunbritt Tornberg, 2006. "Bara man ser till barnens bästa". En studie av lärares yrkesetiska överväganden i en skola för alla. ISSN 1653-6894. ISBN 91-7264-110-X.
Spikblad

Avhandling

Antologi - Forskningsarbete pågår
Nationella Forskarskolan i Pedagogiskt Arbete har utgivit en antologi som heter Forskningsarbete pågår.

Finns att läsa och ladda ner här.

Senast uppdaterad: 2018-12-07