Publicerad: 2022-02-15 Uppdaterad: 2023-09-13, 16:41

Åk på kurs till Indien eller Kina i sommar

NYHET Som student vid Umeå universitet har du möjlighet att ansöka om att studera utomlands under sommaren. Sommaren 2022 kan du studera en kurs vid University of Hyderabad på på plats i Indien eller en gå en kurs vid Fudan University som hålls fysiskt i Göteborg.

Text: Elizabet Westerlund

Umeå universitet erbjuder alla studenter som har studerat ett år möjligheten att studera utomlands under sommaren. Under sommaren 2022 finns det två kurser att välja på.

Kursen Gender and Society in Contemporary India hålls 18 juli–12 augusti. Kursen är planerad att ske på plats i Indien men detta kan komma att förändras utifrån situationen med Covid-19.

Kursen Business and Innovation in China hålls 4 juli – 12 juli. Kursen sker på plats i Göteborg med digitala aktiviteter i Shanghai och med fysiska besök i Göteborg.

Behörighet för sommarkurs utanför Europa

Kraven för att få studera sommarkurser utomlands via Umeå universitet är att du:

• är student vid Umeå universitet när du ansöker.
  • har avklarat minst ett års heltidsstudier vid Umeå universitet innan avresa.
  • har goda kunskaper i engelska.

Så ansöker du

Skicka in din ansökan senast 15 mars. Du hittar mer information om kurserna och hur du ansöker på vår webbsida.

Sommarkurser utanför Europa

Kontakt

Om du har frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Sara Franke-Wikberg vid Samhällsvetenskapliga fakultetens kansli,