Publicerad: 2022-08-23

Change the game söker volontärer

NYHET Change the game söker 2-4 drivna idrottsstudenter som vill hjälpa till med årets stora aktivitetsdag som arrangeras 17 september.

Delar du Change the games vision om ett framtida rörelserikt samhälle, där alla invånare har lika goda möjligheter att leva ett aktivt, hälsosamt liv och till att bli sitt bästa jag?

Change the game söker 2-4 drivna studenter som vill hjälpa till med årets stora Aktivitetsdag, lördagen den 17 september 2022, genom att assistera med enkla praktiska uppgifter så som att exempelvis samla in e-postadresser från besökare för att kunna mäta deras upplevelse och göra eventet så bra som möjligt framöver.

Change the game är ett kunskapscentrum som bidrar till hållbar samhällsutveckling genom att skapa och sprida kunskap om rörelserikedom. Vi utbildar ledare, ger råd i designprocesser av fysiska miljöer och skapar event.

Aktivitetsdagen

Under aktivitetsdagen 17 september dukar Change the game tillsammans med sina samarbetsföreningar upp en buffé av varierande prova-på-aktiviteter i Thoren arena på Noliaområdet. Här kan barn och unga röra sig fritt och droppa in och ut ur olika rörelsesammanhang i sin egen takt och efter egna intressen. Det kommer finnas ledare på plats från respektive förening som kan stötta, vägleda och utmana nyfikna besökare. Vi hoppas att alla ska kunna hitta något som passar just dem.

Tid: lördag den 17 september kl. 10-15

Plats: Thoren arena på Noliaområdet

Läs mer om Aktivitetsdagen.

Ett riktigt lagbygge!

Förutom er har vi en mängd andra härliga människor som jobbar under dagen, från olika föreningar och klubbar, RF-SISU Västerbotten, Idrottshögskolan, Umeå kommun, Heja! Eventbyrå och Change the game.

Frågor som berör barn och ungas uppväxtmiljöer och förutsättningar för rörelse engagerar många, vitt och brett! Dessutom gästas Change the game av världsledande experter som kommer visa hur man kan skapa goda utvecklingsmiljöer med rörelserikedom som kompass.

Vi hoppas att just DU vill vara med i gänget! Anmäl ditt intresse genom att höra av dig till Grim Jernudd, grim@change-the-game.se, senast onsdag 31 augusti. Alla som anmäler sig får mer detaljerad information.