Publicerad: 2024-02-20 Uppdaterad: 2024-02-21, 08:36

Doktorandutbyte i Dunedin, Nya Zeeland

NYHET Malin Andersson och Georgios Pavlogiannis, doktorander vid Pedagogiska institutionen, har rest till Dunedin för att vara på besök vid University of Otago i tre månader.

Idén till utbyte började med en diskussion tillsammans med Cecilia Stenling, en forskarkollega på Pedagogiska institutionen, om att både Malin och Georgios ville fördjupa sina organisatoriska perspektiv i forskningen och tack vare Cecilias engagemang och kontakter inom området så fick doktoranderna snabbt en inbjudan till University of Otago.

Förhoppningen är att de nu ska få ta del av den kompetens som finns vid universitetet i Dunedin, dels till den kurs i organisationsteori som de kommer att läsa under deras tid där, men också till deras papers-in-progress och deras respektiva avhandlingsprojekt.

- Det är en stor möjlighet att få se en annan miljö och vara med i ett nytt sammanhang för att se hur det kan gå till på andra ställen, säger Malin Andersson.