Publicerad: 2019-04-05

Forskning på Navy SEAL:s träningsprogram lockade åhörare

NYHET Professor Amy Fraher från Southampton Business School, UK var inbjuden av Umeåforskare att berätta om hur amerikanska flottans attackdykare och specialförband Navy SEAL tränar mindfulness i extrema situationer.

Forskningsprofilen LOA - Ledarskap organisation och arbetsliv, från Pedagogiska institutionen tillsammans med forskningsprogrammet TripleED vid Handelshögskolan i Umeå hade förmånen att under veckan, med hjälp av finansiering från Riksbankens Jubileumsfond, bjuda in Amy Fraher från Southampton Business School.

Fraher presenterade forskning på temat "Mindfullness in Action" utifrån hennes forskning om träning och selektion inom Navy SEAL:s (US special forces). Seminariet var välbesökt med personal och studenter samt deltagare från flera institutioner.