Publicerad: 2022-10-14

Hjälp oss hjälpa Åke (och Erik)!

NYHET Personerna på bilden är två av våra hjältar, Åke Holmlund och Erik Grahn Järlund. Utan dem skulle stora delar av vår verksamhet stanna omgående. Vår utmaning just nu är att Åke vill gå i pension. Det vill dock inte Erik att han gör. I alla fall inte innan vi hittat någon som kan ta Åkes plats. Och det är just där du kanske har en roll att spela.

Text: Magnus Mikaelsson

Vad gör Åke?

Åkes eget svar skulle nog låta ungefär: ”Vad gör jag inte?!”. Men, för att vara lite mer konkreta håller han t ex koll på våra datasystem och servrar, på personalens och studenternas arbetsstationer och annan utrustning, på att nätverk och skrivare fungerar samt en hel del annat.

Vår utmaning?

Att Åke snart vill gå i pension, leva livet och njuta av välförtjänt ledighet. Han vill umgås med fru, släkt och vänner, kanske mata änderna i universitetsdammen eller vara ljudtekniker på något kulturevenemang.

Vad är Erik utan Åke?

Även om Erik både är kompetent, lyhörd och omtyckt så är han en lagspelare. Ensam är inte stark så nu letar vi en person som tillsammans med honom kan bilda vår nya dynamiska duo. Erik utan "en Åke" är helt enkelt inte lika bra.

Vårt drömscenario!

Att hitta någon som, precis om Erik, både är praktisk och kan se till att IT-miljön fungerar på bästa sätt men som också tycker om att vara proaktiv och strategisk för att slippa släcka bränder senare.

En flexibel och teknisk person med en diplomatisk ådra och stark känsla för service då det är det mycket handlar om; att ge support och service.

Är det här du?

Kontakta oss (eller tipsa någon att göra det) så bjuder vi på fika samtidigt som vi presenterar oss själva lite bättre och berättar mera om våra behov.

Med lite tur kanske både Erik och Åke är på plats.

Skicka ett mail till tina.lundmark@umu.se med en kort beskrivning av varför du skulle passa som vår "nya Åke" så återkommer vi inom kort.

Hoppas vi hörs snart!