Publicerad: 2010-04-08

Jämför dina alkoholvanor med andra studenters alkoholvanor vid Umeå universitet

NYHET Vecka 15 skickas ett mejl ut till alla programstudenter på termin 2, med möjlighet att göra ett webbaserat alkoholvanetest. I slutet av testet får du en sammanställning av dina dryckesvanor och personliga råd.

Huvudsyftet med testet är att du ska få en bild av din egen alkoholkonsumtion, och samtidigt jämföra din konsumtion med andra studenters.

Testet ingår i ett nationellt projekt och har utvecklats i samarbete mellan Riskbruksprojektet vid Statens Folkhälsoinstitut, studenthälsor vid olika universitet och högskolor samt med professor Preben Bendtsen vid Linköpings universitet.

Vi hoppas du tar chansen att kolla dina alkoholvanor!

Studenthälsan vid Umeå universitet i samarbete med: Umeå studentkår (US) Umeå naturvetar- och teknologkår (NTK) Medicinska studentkåren (MSU)
Universitetsledningen

Eventuella frågor besvaras av Jeanette Lundberg, Studenthälsan.
E-post: jeanette.lundberg@adm.umu.se

Redaktör: Jeanette Lundberg