Publicerad: 2022-05-27

Nordisk workshop om yrkesutbildning

NYHET Den 25-26 augusti arrangerar yrkeslärarutbildningen vid Umeå universitet en nordisk workshop. Yrkeslärarstudenter, aktiva yrkeslärare, yrkeslärarutbildare och forskare med intresse för yrkesutbildning samt yrkeslärarutbildning är varmt välkomna att delta.

Workshopens två dagar har olika inriktning.

Torsdag den 25 augusti

Workshop 1 riktas framför allt till dig som är yrkeslärare eller yrkeslärarstudent. Vi kommer bland annat att besöka yrkesutbildningar på en av Umeås gymnasieskolor och få information om yrkesutbildningar i Sverige, Norge och Finland. Under dagen ges möjlighet till diskussioner om forskning och skolutveckling. Mer information om dagen hittar du här.

Fredag den 26 augusti

Workshop 2 ägnas åt forsknings- eller skolutvecklingsfrågor. Vi ser särskilt fram emot att diskutera framtida gemensamma projekt gällande yrkesutbildning, yrkeslärande, och yrkeslärarutbildning. Mer information om dagen hittar du här

Anmälan sker genom detta formulär.

Formuläret finner du här.