Publicerad: 2021-02-10

Ny administrativ chef till Handelshögskolan

NYHET Handelshögskolan välkomnar Anna Strömbom som administrativ chef från och med 22 mars, 2021.

Anna efterträder Mikael Lindbäck, som tillträtt en nyinrättad roll som administrativ chef vid institutionen för datavetenskap.

Anna kommer närmast från IKEA Företag, Umeå, som avdelningschef och hennes bakgrund inkluderar även andra roller inom IKEA, många år på IKSU och en anställning som universitetsadjunkt vid institutionen för pedagogik vid Umeå universitet.

"Jag känner mig oerhört glad över att få kliva in i rollen som administrativ chef och att få återvända till universitetet genom att bli en del av Handelshögskolan. Det är som att få återvända till något som jag har längtat efter! Jag ser verkligen fram emot att få ta mig an mina nya arbetsuppgifter och det ska bli så roligt att få träffa alla."

Anna kommer att ha ansvar för ledning av Handelshögskolans kvalitetsledningssystem och leda arbetet vid Handelshögskolans kansli. Hon kommer bland annat att bidra med erfarenheter av strategiskt uppföljnings-, utvecklings- och kvalitetsarbete och ledningsuppdrag samt kännedom om universitetets verksamhet.

Vi ser fram emot att få välkomna Anna till oss.

Namn: Anna Strömbom
Ålder: 44
Född: Dorotea
Bor: Kåddis, 8 km utanför Umeå
Familj: Sambo Andreas, Ville 14 år, Julie 11 år och katten Tuss.
Intressen: Älskar att vara utomhus – gärna i trädgården om sommaren och i skidbacken med familjen om vintern. Tränar gärna, läser mycket och kopplar av vid pianot.