Publicerad: 2016-12-01

Nya Biträdande universitetslektorat vid WCMM

NYHET Upp till fyra karriärtjänster som biträdande universitetslektor vid Wallenberg centrum för molekylär medicin vid Umeå universitet är nu öppna för ansökan. I denna utlysning söker WCMM Umeå efter upp till fyra Wallenberg Molecular Medicine Fellows inom cancersjukdomar, infektionsbiologi, metabola sjukdomar inklusive diabetes eller neurovetenskap.

Ett omfattande 6-årigt stödpaket ingår för varje biträdande universitetslektor, med medel motsvarande 2 postdoktorer, 2 doktorander samt 6 miljoner SEK till förbrukningsmedel. Inom centrumet finns starka forskningsmiljöer kombinerat med unika biobanksmaterial och andra avancerade lokala och nationella forskningsinfrastrukturer. Sista ansökningsdag är 29 Januari 2017.

Länk till annons på Svenska

Link to Announcement in English

Läs mer om Wallenberg centrum för molecular medicin vid Umeå Universitet på wcmm.umu.se

Redaktör: Maria Israelsson Nordström