Publicerad: 2019-11-12

Ulrika Haake var inbjuden keynote-talare på polisforskningskonferens i Belgien

NYHET Under polisforskningskonferensen ”Centre for Policing and Security International Conference” i Ghent i Belgien, 17 september, var Ulrika Haake särskilt inbjuden att tala om jämställdhet inom polisorganisationen. Temat för konferensen var ” Street policing in a smart society”.

Ulrika Haake är professor vid Pedagogiska institutionen och ledare för institutionens profilområde 'Ledarskap, organisation och arbetsliv'. Hon är även en av ledarna för det nationella forskningsnätverket 'Pedagogik i Arbetslivet’ (PIA). Ulrikas forskning handlar om ledarskap och kön i polisorganisationen samt ledarskap, styrning och kön inom akademin.

Keynote-föreläsningen handlade bland annat om vilka insatser som behövs och på vilka nivåer i polisorganisationen, för att åstadkomma nya normer och på så sätt nå målet om jämställdhet inom organisationen och dess ledarskap.

Föreläsningen var välbesökt och har bland annat lett till nya inbjudningar och vidare samarbeten inom både forskning och forskarutbildning.