Publicerad: 2016-05-31

Underhållsarbete i Office 365 mellan 7-27 juni

NYHET Mellan den 7 och 27 juni kommer Umeå universitet att genomföra ett underhållsarbete på Office 365-plattformen. Du som berörs av arbetet kommer att få personlig information utskickad om vad detta medför för dig.

Under perioden 7-27 juni kommer det att genomföras ett underhållsarbete på Office 365-plattformen som berör både studenter och anställda vid Umeå universitet.

Underhållsarbetet innebär att vi flyttar alla funktioner som ingår i Office 365 till en ny miljö. Detta berör dig som använder samarbetsytor, e-postlådor för studenter samt OneDrive i Office 365.

Från 7 juni kommer gruppfunktionen i O365 inte längre att vara tillgänglig

Från 7 juni 2016 kommer det inte längre att finnas möjlighet att arbeta med grupper i O365. Det innebär att de grupper som finns idag stängs ner och inga nya grupper kommer att kunna skapas.

Vad innebär detta för dig?

Om du är berörd av detta kommer du att få personlig information om vad det innebär mer i detalj för dig.

Redaktör: Annica Höglund