Kursutvärdering Barns lärande och omsorg

Utvärderingen avser kursen Barns lärande och omsorg och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under vårterminen 2023.

Information om enkäten

Kurskod: 6PE202
Kursens lärare: TUV: Agneta Malmedal, Maria Forsgren Hellberg, Maria Papakosma, Anna Norberg, Anders Råde Pedagogiska institutionen: Malin Ekesryd Nordström och Jenny Lindberg
Kursperiod: 230116 - 230321
Utvärderingens sammanställningsdatum: 230421
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 31/6 (19%)

1. Sammanfattning:

Alla som svarat anser att de att de i hög och mycket grad uppnått kursens förväntade studieresultat.
Med utgångspunkt i kursens förväntade studieresultat(fsr) anses undervisningsformer, examinationsformer och kurslitteratur bidragit till lärande i hög och mycket hög grad. Undervisningens innehåll och arbetet i grupp vid t.ex. workshops och seminarier anses bidragit till lärandet i mycket hög grad av alla utom en som anser detta bidragit i låg grad. Kursens kravnivåer anses varit höga förutom av en som anser dem varit mycket höga. Kursens organisation och förmedlandet av information, schema, e-post, studieguide, kurssida etc. anses fungerat mycket bra och bra. Kursen ses som mycket relevant för den framtida yrkesrollen och den egna insatsen värderas som hög av studenter som svarat.

Det finns flera positiva kommentarer om kursen där praktiska workshops och examinerade seminarier lyfts fram som givande, lärorika och inspirerande. En kommentar påpekar att det är bra och viktigt med individuella inlämningar inför ett gruppmoment för att alla ska vara förberedda och kunna bidra till det gemensamma arbetet och lärandet. Det finns önskemål om att den avslutande skrivuppgiften ska presenteras tidigare i kursen.

Studenternas råd till kommande kursdeltagare: Strukturera och planera dina studier, var väl förberedd, njut av kursen och ha kul!

2. Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

Vi lärare ser över hur och när i tid den avslutande skrivuppgiften ska introduceras.

3. Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

Information saknas.

Senast uppdaterad: 2023-09-11