Kursutvärdering Förskolans uppdrag och arbetssätt 2

Utvärderingen avser kursen Förskolans uppdrag och arbetssätt 2 och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under höstterminen 2022.

Information om enkäten

Kurskod: 6PE252
Kursens lärare: Maria Lindahl
Kursperiod: 220929 - 221009
Utvärderingens sammanställningsdatum: 221017
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 19/14 (74% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

Studenterna upplever att dom uppnått de förväntade studieresultaten i hög grad 71,4% och i mycket hög graf 28,6%.
Samtliga studenter anser att undervisningsformerna bidragit till lärandet. (78,6% i mycket hög grad och 21,4% i hög grad)

Samtliga studenter anser att arbete i grupp bidragit till lärandet. (50% i mycket hög grad och 50% i hög grad) Samtliga studenter anser att undervisningens innehåll och undervisningsformer samt examinationsformerna har i hög eller mycket hög grad varit relevanta i förhållande till kursens förväntade studieresultat.
78,6% anser i hög och 21,4 mycket hög grad att kurslitteraturen bidragit till lärande.

Studenterna värderar sin egen insats i kursen som hög eller mycket hög.
94% av studenter som svarat tycker att de uppnått förväntade studieresultat i mycket hög och i hög grad. En student i låg grad
Flertalet studenter uttrycker att kursens workshops och seminarium har varit varierande och bra.
Samtliga studenter upplever kravnivåerna som höga
Studenterna har varit positiva till innehållet i kursen.
Studenterna upplever att studieguiden varit tydlig, att kursen varit välstrukturerad och att kursens organisation fungerat mycket bra 42,9och bra 57,1%.
64,3 av studenterna anser att kursen har relevans för deras framtida yrke i mycket hög grad. 35,7 i hög grad.

En studentkommentar: En av de mest "användbara" kurserna hittills. En kurs med mycket innehåll!

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

• Se över innehållet, instruktioner i kursens olika delar

Studenters förslag på ändringar:

• Mer tid till temaarbetet
  • Mindre uppgifter