Kursutvärdering Förskolans uppdrag och arbetssätt 2

Utvärderingen avser kursen Förskolans uppdrag och arbetssätt 2 och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under vårterminen 2023.

Information om enkäten

Kurskod: 6PE252
Kursens lärare: Maria Lindahl
Kursperiod: 230116 - 230228
Utvärderingens sammanställningsdatum: 230302
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 36/21 (58% svar)

1. Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

Studenterna upplever att dom uppnått de förväntade studieresultaten i låg grad 9,5%, hög grad 66,7% och i mycket hög grad 23,8%.
Studenterna anser att undervisningsformerna bidragit till lärandet. 9,5% i låg grad, 66,7% i hög grad och 23,8% i mycket hög grad.

Studenter anser att arbete i grupp bidragit till lärandet. 23,8% i låg grad, 52,4% i hög grad och 23,8% i mycket hög grad. Några anser att det varit för mycket grupparbeten.
Studenterna anser att undervisningens innehåll och undervisningsformer samt examinationsformerna har i hög eller mycket hög grad varit relevanta i förhållande till kursens förväntade studieresultat. En student anser att innehållet bidragit i en låg grad.

Vad beträffar examinationsformer så anser 95,3% att dessa bidragit till lärandet i hög eller mycket hög grad. 71,4% anser i hög och 19,0% mycket hög grad att kurslitteraturen bidragit till lärande.
Studenterna värderar sin egen insats i kursen som hög eller mycket hög.
94% av studenter som svarat tycker att de uppnått förväntade studieresultat i mycket hög och i hög grad. En student i låg grad

Flertalet studenter uttrycker att kursens workshops och seminarium har varit varierande och bra.
61,9% upplever kravnivåerna som höga och 33,3% som låga.
Studenterna har varit positiva till innehållet i kursen.
Studenterna upplever att studieguiden varit tydlig, att kursen varit välstrukturerad och att kursens organisation fungerat mycket bra 76,2% bra 19,0%.

71,4% av studenterna anser att kursen har relevans för deras framtida yrke i mycket hög grad23,8% i hög grad.

Studentkommentar: En av de mest "användbara" kurserna hittills. En kurs med mycket innehåll!

2. Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

• Se över examinationsformer
  • Se över skrivning av inlämningsuppgifter
  • Mer tid för konfliktkunskap, icke verbal kommunikation

3.Studenters förslag på ändringar:

• Mindre grupparbeten,redovisningar
Senast uppdaterad: 2023-09-11