Kursutvärdering Förskollärare som profession (UK)

Utvärderingen avser kursen Förskollärare som profession (UK) och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under vårterminen 2022.

Information om enkäten

Kurskod: 6PE183
Kursens lärare: Helena Rosqvist TUV, Anna Olausson TUV, Åsa Alfvengren Juridiska inst.
Kursperiod: 220117 - 220210
Utvärderingens sammanställningsdatum: 220301
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 22/6 (27% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

6 studenter av 22 har svarat och de anser sig i hög grad uppnått förväntade studieresultat. Undervisningsformer, arbetet i grupp, former för undervisning och examination samt kurslitteratur har i hög och mycket hög grad bidragit till studenternas lärande. 1 student ansåg att kravnivån varit låg medan resterande anser den hög. Kursens organisation och kursens relevans för den framtida yrkesrollen skattas övervägande i mycket högt. Studenternas kommentarer är övervägande positiva och det framkommer att upplägget, seminarier och arbetet i grupp har bidragit till deras lärande. Någon kommentar framhäver vikten av att få träna mer på akademiskt skrivande.

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

Inga förslag på förändringar inför HT22.

Studenters råd till dem som ska genomföra denna kurs framöver:

• Gör uppgifterna i god tid, helst direkt så slipper du tänka på dem sen. Annars bygger du upp en hög med uppgifter som känns övermäktigande. Gör man bara lite i taget känns det aldrig jobbigt. Använd därför självstudierna på rätt sätt. Självstudier innebär inte ledig.
  • Läsa litteraturen i tid och föra anteckningar till allt! Mycket lättare att titta tillbaka på egna anteckningar inför hemtentamen än att börja leta i boken.
  • Läs angivna kurslitteraturer, ta del av föreläsningar och våga fråga!
  • Planera din studietid och utnyttja den väl.
  • Gör dina uppgifter i tid.
  • Ta ansvar att träna på akademiskt skrivande innan man börjar med kursen.

Senast uppdaterad: 2022-10-04