Kursutvärdering Läraryrkets dimensioner för förskolan 1 (VFU)

Utvärderingen avser kursen Läraryrkets dimensioner för förskolan 1 (VFU) och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under vårterminen 2023.

Information om enkäten

Kurskod: 6PE338
Kursens lärare: Helena Rosqvist (kursansvar), Agneta Malmedal, Maria Viksten, Anna Norberg
Kursperiod: 230203 - 230321
Utvärderingens sammanställningsdatum: 230424
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 19/11 (58% svar)

1. Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat (fsr):

Kursutvärderingen visar att studenterna överlag har varit nöjda med kursen och det framgår att de i hög och mycket hög grad anser att de har uppnått kursens förväntade studieresultat. Kursens innehåll, uppgifter och examinationer har värderats relevanta i hög och mycket hög grad, och med utgångspunkt i studenternas kommande profession anses kursens innehåll i mycket hög grad ha bidragit till deras lärande och utveckling. De flesta har upplevt kravnivåerna höga medan någon enstaka ansåg att de kan höjas mer.

2. Lärarens/lärarnas förslag till kursutveckling:

Förtydliga den röda tråden och progression gällande VFU i förskoleklass och temaarbete utifrån innehåll i kursen Förskolans uppdrag och arbetssätt 2, 6PE252.

3. Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

Önskemål om förlängd VFU i förskoleklass är inte möjlig att tillgodoses.

Senast uppdaterad: 2023-09-11