Studenter som inte bytt lösenord sedan 7 maj kan inte logga in på studentwebben. Detta p.g.a. skyddsåtgärder vid cyberattacken den 2 maj. Läs hur du byter lösenord.

Kursutvärdering Barn unga och sociala medier i lärmiljöer

Utvärderingen avser kursen Barn unga och sociala medier i lärmiljöer och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under vårterminen 2022.

Information om enkäten

Kurskod: 2PE155
Kursens lärare: Åsa Björk, Siv Johansson, Camilla Hällgren
Kursperiod: 220117 - 220605
Utvärderingens sammanställningsdatum: 220609
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 21/4 (19% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

De upplever att de har uppnått målet och kursens förväntade studieresultat till 100%.

• En av de viktigaste sakerna jag tar med mig är nya kunskaper om skolans roll i arbetet mot kränkningar i sociala medier.
  • Har alltid fått bra respons av Åsa. Uppskattar att man kunde få förlängt när uppgifterna inte hanns med.
  • Nyttig feedback och en snabb återkoppling
  • Det har jag väl kunnat få men upplever det som jag nämnde tidigare svårt att få svar på frågor och diskutera saker i text och under en längre period.
  • Alla uppgifter har varit för enskilt arbete så något samarbete har inte varit aktuellt. Hade gärna diskuterat ämnet men upplever det svårt i ett diskussionsforum. Jag vill gärna se och prata med de jag diskuterar med, skrift ger inte samma möjligthet.

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

Vi kommer att ta bort viss litteratur och se över omfattningen.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

Lägga till föreläsning

Senast uppdaterad: 2022-10-04