Studenter som inte bytt lösenord sedan 7 maj kan inte logga in på studentwebben. Detta p.g.a. skyddsåtgärder vid cyberattacken den 2 maj. Läs hur du byter lösenord.

Kursutvärdering Barn unga och sociala medier i lärmiljöer

Utvärderingen avser kursen Barn unga och sociala medier i lärmiljöer och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under vårterminen 2023.

Information om enkäten

Kurskod: 2PE155
Kursens lärare: Åsa Björk, Siv Johansson och Maria Norqvist
Kursperiod: 230115 - 230604
Utvärderingens sammanställningsdatum: 230609
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 22/4 (18% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

De upplever att de har nått upp till förväntade studieresultat:

• "Att vi alla har olika erfarenheter och att vi behöver vara trygga vuxna för att hjälpa eleverna. Det är så beroende på vem som finns och ger stöd till unga. Vi behöver vara pålästa och intresserade."

• "Att ungdomarna har ett socialt liv på nätet och att det inte enbart är av ondo. Att fler vuxna behöver öka förståelsen för det."

• "Jag har fått många nya kunskaper om både skola och förskola samt fått ännu mer inblick i barns och ungas användning av sociala medier och hur dem ser på det och användningen av det."

• "All inspiration och de första uppgifterna."

• "Att jag fick med mig nya och bra tankar till mitt arbete med ungdomar."

• "Intressant, roliga uppgifter om än ibland lite svåra också. Tror ändå man kan ha nytta av den lite överallt och även i det dagliga livet då ämnet är så aktuellt i dag."

• "Slippa rapporten, absolut kul att forska men att skriva rapporter är tungt utan handledare och mycket frågor i huvudet."

• "Att det tydligare står att det går att arbeta utifrån den verksamhet man är inom. Fler videobaserade föreläsningar. Fler grupparbeten och delande."

• "Kanske erbjuda någon digital träff för de som vill, för att få igång diskussioner om det är tanken med kursen."

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

• Vi kommer att arbeta vidare med kursutveckling. Se över litteratur och uppgiftsbeskrivningarna.

• Troligtvis lägga till digitala träffar för att förtydliga uppgifterna och ge möjlighet till att skapa frågor.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

• Vi kommer inte att lägga in något grupparbete.
Senast uppdaterad: 2023-06-09