Studenter som inte bytt lösenord sedan 7 maj kan inte logga in på studentwebben. Detta p.g.a. skyddsåtgärder vid cyberattacken den 2 maj. Läs hur du byter lösenord.

Kursutvärdering Handledarutbildning för VFU-handledare, handledningssamtal

Utvärderingen avser kursen Handledarutbildning för VFU-handledare, handledningssamtal och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under vårterminen 2023.

Information om enkäten

Kurskod: 6PE208
Kursens lärare: Agneta Malmedal, Maria Forsgren Hellberg
Kursperiod: 2300116 - 230604
Utvärderingens sammanställningsdatum: 230622
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 39/5 (15% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

Alla 6 studenter som svarade anser att de har uppnått de förväntade studieresultaten i hög och mycket hög grad. Studenter anser att kursens innehåll och kurslitteratur bidragit till lärandet i hög och mycket hög grad. Undervisningsformerna och examinationsformerna anses bidragit till lärande i hög och mycket hög grad förutom för en som anser detta skett i låg grad. Kravnivån anses av de flesta studenter varit höga och studenterna anser att den egna arbetsinsatsen varit både hög och mycket hög. Kursens organisation och information anses av fungerat bra. Kursens anses i mycket hög grad ha relevans för den egna handledarrollen.

I studenters kommentarer framgår att många är nöjda med kursen i sin helhet och att inget behöver förändras. Det finns kommentar om att upplägget på distans där kursen går att genomföra på egen hand när tid finns är bra. Kurslitteraturen ses både som bra och relevant och en kommenterar att den kan ses över.

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

Litteraturen ses över.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

Information saknas.

Senast uppdaterad: 2023-06-27