Studenter som inte bytt lösenord sedan 7 maj kan inte logga in på studentwebben. Detta p.g.a. skyddsåtgärder vid cyberattacken den 2 maj. Läs hur du byter lösenord.

Kursutvärdering Källkritik på nätet i förskola och skola

Utvärderingen avser kursen Källkritik på nätet i förskola och skola och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under höstterminen 2022.

Information om enkäten

Kurskod: 2IT036
Kursens lärare: Andreas Olsson och Carina Granberg
Kursperiod: 220829 - 230115
Utvärderingens sammanställningsdatum: 230123
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 26/9 (35% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

3 av 9 respondenter (33%) uppgav att det ”Stämmer precis” (högsta betyg) att kursens förväntade studieresultat hjälpte studenten att förstå vad som skulle läras. 5 studenter menar att detta ”Stämmer ganska bra” medan en student angav ”Stämmer delvis/delvis inte”.

På frågan ”Under kursen gavs möjligheter att öva på det jag förväntades lära mig” svarade 3 studenter att det ”Stämmer precis”, 3 respondenter menade att det ”Stämmer ganska bra” och ytterligare 3 respondenter menade att påståendet ”Inte stämde särskilt väl”.

På frågan ”Jag kunde få stöd från lärare eller kurskamrater om jag behövde det” uppgav 2 respondenter att det ”Stämmer precis”, 2 respondenter menar att det ”Stämmer ganska bra” och 1 menar att det ”Stämmer delvis/delvis inte”. Därtill lämnar 2 studenter frågan obesvarad.

Den flesta respondenter anser att kursens tempo var rimligt i förhållande till det jag förväntades göra. 8 av 9 respondenter uppgav ”Stämmer precis” medan en student uppgav ”Stämmer delvis/delvis inte”.

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

Vi ska försöka inkludera mer litteratur mot förskolans verksamhet.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

Flera studenter efterfrågar lärarledda föreläsningar (live). Vi tar till oss detta, men vet av erfarenhet att det är mycket utmanande att få till denna typ av synkrona event på dagtid. Detta då en stor andel av studenterna på krusen jobbar vid sidan av sina studier.

Senast uppdaterad: 2023-01-24