Studenter som inte bytt lösenord sedan 7 maj kan inte logga in på studentwebben. Detta p.g.a. skyddsåtgärder vid cyberattacken den 2 maj. Läs hur du byter lösenord.

Kursutvärdering Källkritik på nätet i förskola och skola

Utvärderingen avser kursen Källkritik på nätet i förskola och skola och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under vårterminen 2022.

Information om enkäten

Kurskod: 2IT036
Kursens lärare: Andreas Olsson, Carina Granberg och Lars Häll
Kursperiod: 220117 - 220605
Utvärderingens sammanställningsdatum: 220901
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 33/7 (21% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

På frågan ”kursens förväntade studieresultat hjälpte mig att förstå vad jag skulle lära mig” svarade samtliga respondenter (7 av 7) att påståendet stämde ganska bra, vilket var det näst högsta betyget.

De inslag som fått högst betyg (skala 1-5) nämns tempo (4,9), stöd (4,8), organisation (4,6) samt kommunikation och feedback (bägge 4,4). Lägst betyg får tillhörighet (2,6), kamratlärande (2,9) och kollaboration (3,4)

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

Trots de svårigheter som beskrivs nedan ska vi ska se över om vi kan öka de sociala inslagen i kursen.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

Att tillhörighet, kamratlärande och kollaboration får låga betyg av studenterna är något som vi känner igen från andra distansutbildningar. Problemet är noterat men i de fall vi försökt få i gång kollaboration (exempelvis grupparbeten) har studenter upplevt att flexibiliteten försvunnit vilket är en viktig faktor för många som läste på distans.

Senast uppdaterad: 2022-10-04