Studenter som inte bytt lösenord sedan 7 maj kan inte logga in på studentwebben. Detta p.g.a. skyddsåtgärder vid cyberattacken den 2 maj. Läs hur du byter lösenord.

Kursutvärdering Matematikundervisning med IT

Utvärderingen avser kursen Matematikundervisning med IT och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under höstterminen 2022.

Information om enkäten

Kurskod: 6IT023
Kursens lärare: Carina Granberg
Kursperiod: 220829 –230115
Utvärderingens sammanställningsdatum: 230328
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 8/4 (50% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande kursens innehåll och organisation:

• Deltagarna saknar innehåll som ger praktiska tips på användbara programvaror i matematikklassrummet
  • Deltagarna frågar efter kurslitteratur i bokform
  • Deltagarna är nöjda med den kurslitteratur som utgörs av nedladdningsbara artiklar
  • Deltagarna är nöjda med uppgifter, kursstruktur, lärarkontakter, feedback och information
  • Deltagare saknar sociala möten i kursen där hela gruppen och lärare samlar via tex Zoom.

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

Kurslitteraturen

• Vi fortsätter arbetet med att söka efter lämplig kurslitteratur i bokformat
  • De vetenskapliga artiklarna som rör kvantitativa studier anser vi fortfarande vara aktuella men vi kommer att byta ut äldre praktiknära studier mot nyare.
  • Utifrån förslag som rör praktiska tips på användbara programvaror etc. kommer fler, och uppdaterade länkar till resurser att läggas till

Föreläsningar

• Den övergripande föreläsningen som presenterar fältet ’IT i matematikklassrummet’ behöver uppdateras för att bland annat presentera fler exempel på IT-resurser för matematik

Zoom-möten

• Vi kommer inte att lägga in obligatoriska möten via Zoom. Kursen är på hel-distans med deltagare som arbetar på heltid. Att hitta tider som passar alla studerande är svårt. Vi kommer att erbjuda deltagarna en frivillig uppstartsträff.
Senast uppdaterad: 2023-03-29