Studenter som inte bytt lösenord sedan 7 maj kan inte logga in på studentwebben. Detta p.g.a. skyddsåtgärder vid cyberattacken den 2 maj. Läs hur du byter lösenord.

Kursutvärdering Mobbning i lärmiljöer

Utvärderingen avser kursen Mobbning i lärmiljöer och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under höstterminen 2022.

Information om enkäten

Kurskod: 6PE276
Kursens lärare: Åsa Björk, Carina Granberg och Maria Norqvist
Kursperiod: 220829 - 230115
Utvärderingens sammanställningsdatum: 230125
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 34/5 (15% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

Deltagarna anser att de förväntade studieresultaten är uppfyllda. Några av fritextkommentarerna återges nedan:

• "Jag tyckte mycket om uppgiften om Minnet. Den fick mig att gå tillbaka till när jag själv var ett barn och gick på en skola och minnas den svåra tiden där. Det om gjorde uppgiften mer intressant var att jag kunde koppla teorier till det minnet och förstå situationen som har varit".

• "Kursupplägget var det bästa. Tydlighet. Tillgänglighet".

• "Utnyttja tillfället och läs så mycket ni kan och ta till er det. Det är så intressant och väldigt lärorikt".

• "Det digitala upplägget har varit bra. Alltifrån frågeforum i diskussionsforumet till moduler och uppgifter. Jag upplever att modulerna och uppgifterna har varit bra organiserade och beskrivna så att jag har förstått vad jag skulle göra".

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

• Några uppgiftsbeskrivningar ska förtydligas.
  • Vi kommer att rensa i kurslitteraturen och se över omfattningen.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

• Vi kommer inte lägga till gruppdiskussioner
Senast uppdaterad: 2023-01-25