Studenter som inte bytt lösenord sedan 7 maj kan inte logga in på studentwebben. Detta p.g.a. skyddsåtgärder vid cyberattacken den 2 maj. Läs hur du byter lösenord.

Kursutvärdering Mobbning i lärmiljöer

Utvärderingen avser kursen Mobbning i lärmiljöer och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under vårterminen 2023.

Information om enkäten

Kurskod: 6PE276
Kursens lärare: Åsa Björk och Maria Norqvist
Kursperiod: 230116 - 230604
Utvärderingens sammanställningsdatum: 230609
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 23/5 (22% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

Deltagarna anser att de förväntade studieresultaten är uppfyllda:

• "Jag tycker att det var viktigt att kunna sätta sig in i olika personliga händelse och koppla dessa till kursen. Man fick då genom de begrepp vi lärt oss kunna kartlägga en del kring de man själv varit med om!"
  • "Att får mer förståelse inom ämnet."
  • "Det jag tar med mig är att se mobbning utifrån ett socialt perspektiv istället för individualistiskt perspektiv."
  • "Hur mobbingen fungerar och lite hur man ska tänka för att skapa förutsättningar socialt."
  • "Jag lärde mig mer om mobbning vilket var väldigt intressant. Fick del av bra litteratur som jag använt mig av på andra platser."
  • "Kanske några digitala träffar där vi har möjlighet att prata med varandra och diskutera olika frågor, liknande seminarium."

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

• Några uppgiftsbeskrivningar ska förtydligas.
  • Vi kommer att rensa i kurslitteraturen och se över omfattningen.
  • Troligtvis lägga till digitala träffar för att förtydliga uppgifterna och ge möjlighet till att skapa frågor.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

• Vi kommer inte lägga till gruppdiskussioner
Senast uppdaterad: 2023-06-09