"False"
Hoppa direkt till innehållet

Studenter som inte bytt lösenord sedan 7 maj kan inte logga in på studentwebben. Detta p.g.a. skyddsåtgärder vid cyberattacken den 2 maj. Läs hur du byter lösenord.

printicon
Huvudmenyn dold.

Kursutvärdering Neuropsykiatriska svårigheter – förhållningssätt, bemötande och strategier i pedagogiska verksamheter

Utvärderingen avser kursen Neuropsykiatriska svårigheter – förhållningssätt, bemötande och strategier i pedagogiska verksamheter och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under vårterminen 2022.

Information om enkäten

Kurskod: 6SP056
Kursens lärare: Kursansvarig lärare: Anneli Nielsen
Medverkande lärare: Erika Ögren och Mikaela Nyroos (Pedagogiska institutionen)
Kursperiod: 202201 - 202206
Utvärderingens sammanställningsdatum: 220627
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 35/12 (34% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

Studenterna uppfattar till allra största del att de i mycket hög eller hög grad givits möjligheter att nå kursens FSR. Undervisningens innehåll och form har överlag i mycket hög eller hög grad uppfattats som relevant i relation till kursens FSR. Kurslitteraturen anses överlag i mycket hög eller mycket hög grad ha varit relevant utifrån kursens FSR. Examinationerna anses till övervägande delen ha varit relevanta och kursens kravnivåer uppfattas som höga. Kursens innehåll uppfattas övervägande ha haft mycket hög eller hög relevans för den kommande yrkesrollen. En student menar att det var lite svårt med gruppdiskussionerna då de som var i gruppen arbetade i olika verksamheter. Kursens organisation och förmedlandet av information anses ha fungerat mycket bra eller bra. En student har förslag om att strukturera annorlunda i Canvas:

  • All information har funnits, men det har varit lite rörigt ibland, även om allt finns i kursens PM. Hade varit lättare att jobbat med BLOCK på startsidan i canvas, så att kunna publicera TEMA A och där ha all information om det temat, så man slipper scrolla i kursens pm hela tiden. men annars, supersmutt.

En student tycker överlag att mycket fungerat dåligt i kursen.

Studenternas ger lite olika förslag om vilka områden som kan utvecklas i kursen:

  • Inga, kör på som nu.
  • Grupparbete. Vi har fått många möjligheter till samtal men tror det hade varit gynnsamt att göra exempelvis en inlämning där man verkligen fått samarbeta och ta del av varandras kunskaper och insikter
  • Större utrymme för att skriva uppgifterna, dvs fler antal ord/uppgift. Omöjligt att både visa sina kunskaper och reflektioner inom så snäva begränsningar. Hopplöst svårt
  • Ännu fler föreläsningar och kanske arbeta mer med olika "case" för att få tips och idéer om hur man kan arbeta.
  • Det enda jag tycker har försvårat kursen och kanske ibland gjort att gjort att jag inte fått ut så mycket av diskussioner var på grund av väldigt spridd grupp som arbetar med väldigt olika åldrar. Ibland blev det inte så relevant för mig som arbetar i förskolan
  • Diskussioner i storgrupper tycker jag inte behövs
  • Bättre struktur, en uppgift i taget, länkar som fungerar

Studenterna lyfter fram en rad saker som de menar har fungerat bra i kursen:

  • Det är jättebra att allt presenteras direkt när kursen startar så man vet och kan planera sin egen tid
  • Jag har uppskattat de diskussioner som varit på de distansträffar vi haft. De har gett ett djup till kursen och breddat kunskaperna ännu mer inom området.
  • Upplägget har varit bra. Likaså föreläsningarna
  • Allt har varit mycket bra. Tack för en enastående kurs!
  • Innehåll, litteratur, föreläsningar. Allt. Bästa kursen jag läst.
  • Riktigt bra föreläsare! Väldigt bra och relevant litteratur. Det har varit väldigt bra med alla artiklar som finns att hitta i canvas.
  • Väldigt bra och inspirerande föreläsningar! Bra att de varit inspelade, det har gjort kursen väldigt flexibel och enkel att ta till sig!
  • Har varit en väldigt bra kurs.
  • Jag tycker att kursen varit lärorik, ifrågasättande och utvecklande. Jag tycker föreläsningar och uppgifter har varit mycket relevanta och sammankopplade.
  • Engagerade föreläsare, relevant litteratur, smågrupper på zoom, distansformen

Kursansvarig lärares förslag till förändringar/utveckling:

  • Se över storgruppsdiskussionerna och om de kan läggas upp på ett annat sätt.
  • Se över gruppindelning utifrån yrkesområden
  • Se över strukturen på Canvas.
  • Se över uppgifternas innehåll och omfång.
Senast uppdaterad: 2023-04-03