Studenter som inte bytt lösenord sedan 7 maj kan inte logga in på studentwebben. Detta p.g.a. skyddsåtgärder vid cyberattacken den 2 maj. Läs hur du byter lösenord.

Kursutvärdering Små barns samspel och utveckling

Utvärderingen avser kursen Små barns samspel och utveckling och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under höstterminen 2023.

Information om enkäten

Kurskod: 2LÄ001
Kursens lärare: Maria Lindahl
Kursperiod: 230828 - 231030
Utvärderingens sammanställningsdatum: 231113
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 41/12 (29% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

• Studenterna upplever att examinationsformer varit relevanta i förhållande till kursens FSR. 58,3 i hög grad 41,7 % i mycket hög grad.
  • 75,0% anser att kursens organisation och förmedlande av information fungerat i mycket hög grad.16,7% i hög grad och 8,3% i låg grad.
  • 8,3% av studenterna upplever kravnivån i kursen som låg .58,3% höga och 33,3 % mycket höga.
  • 66,7% av studenterna anser att kurslitteraturen i hög grad varit relevant i förhållande till kursens FSR, 33,3% i mycket hög grad.
  • Studenterna upplever att undervisningsformerna varit relevanta i förhållande till kursens FSR, 41,7% i hög grad, 58,3% i mycket hög grad.

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

• Litteratur och filmer ses över.
  • Förtydliga kursens innehåll och eget ansvar.
  • Se över studieguidens struktur för ytterligare tydlighet.
  • Ha en tydligare genomgång av canvas på kursintroduktionen.
  • Ev en träff på zoom i mitten av kursen för frågor.
Senast uppdaterad: 2023-11-15