Studenter som inte bytt lösenord sedan 7 maj kan inte logga in på studentwebben. Detta p.g.a. skyddsåtgärder vid cyberattacken den 2 maj. Läs hur du byter lösenord.

Kursutvärdering Små barns tal- och språkutveckling

Utvärderingen avser kursen Små barns tal- och språkutveckling och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under höstterminen 2022.

Information om enkäten

Kurskod: 2LÄ002
Kursens lärare: Agneta Malmedal, Maria Lindahl, Anna-Lena Norgren
Kursperiod: 221110 - 230115
Utvärderingens sammanställningsdatum: 230206
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 27/12 (44% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

Alla som svarat anser sig ha uppnått kursens förväntade studieresultat i hög och i mycket hög grad förutom en som anser detta skett i låg grad. Kursens innehåll och examinationsformer har upplevts relevanta i förhållande till kursens fsr och bidragit till det egna lärandet i hög och mycket hög grad anser alla som svarat. Kurslitteraturen har varit relevant i förhållande till kursen fsr och bidragit till lärande anser alla utom en som anser detta i låg grad. Kursens kravnivåer anses varit höga och mycket höga av 8 medan 4 anser de varit låga. Studenterna värderar i huvudsak sin egen insats i kursen som hög eller mycket hög. Kursens organisation och information anses fungerat mycket bra och bra av alla som svarat. Arbetet i grupp via gemensamma diskussioner och uppgifter anses av 8 bidragit till det egna lärandet i hög och mycket hög grad medan 4 anser detta i låg grad.

Ett flertal studenter ger uttryck för att de är nöjda med kursens i sin helhet med dess upplägg, flexibel tidsplan, innehåll, litteratur och varierade uppgifter. De gemensamma veckodiskussionerna med studiekamrater kring filmer/föreläsningar har varit uppskattade, givande, intressanta och bidragit till erfarenhetsutbyte och viktiga att ha kvar skrivs i flera kommentarer. Veckodiskussioner anses också varit mindre givande då inte alla i gruppen bidragit och varit delaktig i någon högre grad. Önskemål finns att gruppdiskussionernas upplägg/grupper ses över så att alla studiekamrater bidrar. Det finns kommentarer om att litteraturen är bra men även att den kan ses över.

Studenternas råd till kommande kursdeltagare: Planera och strukturera dina studier och börja med kursens uppgifter i tid. Gör uppgifterna vecka för vecka för att undvika stress på slutet. Var aktiva och ta vara på chansen att diskutera och reflektera med kurskamrater kring kursinnehållet i veckodiskussionerna.

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

Kursens litteratur och upplägg för gruppdiskussioner ses över.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

Information saknas.

Senast uppdaterad: 2023-03-01