Studenter som inte bytt lösenord sedan 7 maj kan inte logga in på studentwebben. Detta p.g.a. skyddsåtgärder vid cyberattacken den 2 maj. Läs hur du byter lösenord.

Kursutvärdering Små barns tal- och språkutveckling

Utvärderingen avser kursen Små barns tal- och språkutveckling och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under vårterminen 2023.

Information om enkäten

Kurskod: 2LÄ002
Kursens lärare: Anna Norberg, Anna-Lena Norgren
Kursperiod: 230322 - 230604
Utvärderingens sammanställningsdatum: 230626
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 28/8 (29% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

Av de som svarat på enkäten anser 75% att de har uppnått kursens förväntade studieresultat i hög grad. 25% har svarat ”medel” på den frågan. Studenterna anser att undervisningsformerna har bidragit till deras lärandet i hög grad. Det flexibla kursupplägget uppskattas. Kurslitteraturen har i hög grad varit relevant i förhållande till kursens förväntade studieresultat och bidragit till lärande anser alla utom en av studenterna som svarat ”medel” på denna fråga. Kursens organisation och information anses fungerat mycket bra och bra av alla som svarat. Arbetet i grupp via gemensamma diskussioner och uppgifter anses av 5 bidragit till det egna lärandet i hög och mycket hög grad medan 3 svarat ”medel” på denna fråga. De gemensamma veckodiskussionerna beskrivs som givande, intressanta och har bidragit till erfarenhetsutbyte. Gruppernas deltagande har dock varierat.

Studenternas råd till kommande kursdeltagare: Planera och strukturera dina studier och arbeta med kursens uppgifter enligt den givna strukturen. Försök att studera lite varje dag för att underlätta för dig i dina studier. Läs kursen och inspireras till att språka med små barn.

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

Mindre diskussionsgrupper för att underlätta diskussionerna i grupperna. Förtydliga hur referenser skrivs enligt vedertagna principer.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

En student föreslår uppdatering av kurslitteratur. Detta kommer inte att ske till nästa kurstillfälle (möjligtvis under senare kurstillfälle).

Senast uppdaterad: 2023-08-14