Studenter som inte bytt lösenord sedan 7 maj kan inte logga in på studentwebben. Detta p.g.a. skyddsåtgärder vid cyberattacken den 2 maj. Läs hur du byter lösenord.

Kursutvärdering Unga, sex och internet I lärmiljöer

Utvärderingen avser kursen Unga, sex och internet I lärmiljöer och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under höstterminen 2023.

Information om enkäten

Kurskod: 2PE168
Kursens lärare: Siv Johansson, Åsa Björk och Maria Norqvist
Kursperiod: 230828 - 240114
Utvärderingens sammanställningsdatum: 240206
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 26/3 (12% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

Endast 3 studenter svara på utvärdering och utgör ett lite underlag i en enkät. Två av tre var positiva och en var negativ. Generellt så var huvuddelen av svaren att det delvis stämmer/delvis inte eller stämmer precis eller stämmer ganska bra gällande kursens upplägg, uppgifter, genomförande och förväntade studieresultat.

Några kommentarer från studenterna:

• Bra balans av eget arbete och samarbeta med andra. Personligen tycker jag mycket om att jobb själv men det är verkligen värdefullt att göra en uppgift med andra, man får ny input och man lär sig mer. Behåll det- tycker jag!

• Att se saker ur flera perspektiv. Att jag fick kunskap om hur utsatthet på nätet faktiskt ser ut idag och hur en groomingprocess kan gå till- jag visste vad grooming var innan kursen men jag hade inte alls den kännedom om hur systematiskt det kan vara. Också intressant att få mer kunskap om hur ungas attityder ser ut angående sexualitet, nätet och viljan/oviljan att prata om något händer. Hur viktigt det verkligen är med tillitsbaserade relationer där vuxna inte dömer.

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

• Se över ny kurslitteratur och streamade föreläsning inom området.

• Se över studie och rapport för att även inbegripa fördjupad litteraturstudie inom ämnesområdet.

• Ordna frivilliga diskussion- och samarbetsforumen och förtydliga i anslag kring forumens existens.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

• Modul 2 – Studie och rapport ansåg inte relevant och skulle tas bort.
Senast uppdaterad: 2024-02-14