Studenter som inte bytt lösenord sedan 7 maj kan inte logga in på studentwebben. Detta p.g.a. skyddsåtgärder vid cyberattacken den 2 maj. Läs hur du byter lösenord.

Kursutvärdering Unga, sex och internet I lärmiljöer

Utvärderingen avser kursen Unga, sex och internet I lärmiljöer och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under vårterminen 2023.

Information om enkäten

Kurskod: 2PE168
Kursens lärare: Siv Johansson, Åsa Björk och Maria Norqvist
Kursperiod: 230115 - 230604
Utvärderingens sammanställningsdatum: 230612
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 25/6 (19% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

• "Att de olika begreppen går in i varandra. Att jag fick mer kunskap om sexualitet hos barn och unga som kan vara till hjälp i mitt fortsatta arbete. Litteraturen var bra."

• "Det är att ungdomar i dag har helt andra internetvanor än vad jag har. Det går inte att jämföras alls. Nu förstår jag mycket bättre hur de tänker och varför. Jag har fått vidga mina tankar, bredda mitt synsätt och bli mer öppen och påminna mig om att jag har fel och de har rätt i att jag inte ska jämföra vanor på internet med dem."

• "Att ungdomar behöver trygga vuxna och få utrymme till diskussion och samtal."

• "Gruppuppgiften var roligast för det blev många bra diskussioner."

• "Jag fick gedigen kunskap om ämnet och många olika aspekter som berör det."

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

Se över och styra upp kurslitteratur och mer relevant streamade föreläsning inom området.

Mer frivilliga diskussioner via forum i olika aktuella ämnen.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

Litteraturen kommer inte att begränsas utan studenterna väljer ut relevant litteratur utifrån profession och valt område inom uppgifterna.

Senast uppdaterad: 2024-02-14