Kursutvärdering Läraryrkets dimensioner för fritidshem 1 (VFU)

Utvärderingen avser kursen Läraryrkets dimensioner för fritidshem 1 (VFU) och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under vårterminen 2022.

Information om enkäten

Kurskod: 6PE229
Kursens lärare: Susanne Yttergren (kursansvarig), Maria Norqvist, Maria Lindgren
Kursperiod: 220411 - 220605
Utvärderingens sammanställningsdatum: 220616
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 17/1 (6% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande kursen och förväntade studieresultat:

Då denna studentgrupp även genomförde mittutvärdering av programmet så var det endast en som besvarade den digitala kursutvärderingen i Canvas. Vid den gemensamma muntliga kursutvärderingen i halvgrupp framkom följande;

Flera av studenterna uttrycker att VFU ́n varit givande, lärorik och utmanande genom att få arbeta och fungera som en i arbetslaget och genom att få möjligheten att arbeta med tema.

I gruppen uttryckte några önskemål om en tydligare studieguide och särskilt att frågeställningarna delades upp då vissa innehöll väldigt långa meningar. Andra gav uttryck för att studieguiden var väldigt bra.

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

I kursen Grupprocesser och samverkan ur ett fritidshemsperspektiv, 6PE111 får studenterna utifrån ett case öva på ledarrollen i ett fiktivt föräldramöte eller ett arbetslagsmöte. I den kursen skulle vi även kunna diskutera och ge exempel på och verktyg för kontakter med vårdnadshavare.

Titta över frågeställningarna om de kan förtydligas genom att delas upp.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

Information saknas.

Senast uppdaterad: 2022-10-05