Kursutvärdering Karriärteori och vägledning

Utvärderingen avser kursen Karriärteori och vägledning och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under höstterminen 2022.

Information om enkäten

Kurskod: 6SY048
Kursens lärare: Cecilia Stigedahl Stenberg, Annica Ceder, Nina Wendel och Per Kristmansson
Kursperiod: 221102 - 2221130
Utvärderingens sammanställningsdatum: 230228
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 69/10 (14% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

Endast 14% svarsfrekvens vilket är ett lågt resultat. 70 procent ansåg ansåg att kursen uppfyllde de förväntade studieresultat gällande uppgifter, vilka också var uppskattade.

När det gäller litteratur ansåg studenterna att framförallt artiklarna med Brott var värdefulla. Flertalet uppskattade de kreativa metoderna som ingick i uppgifterna. En person förväntade sig att lära sig en ny karriärteori med metod trots att det står i kursplanen att de ska fördjupa sig i karriärteorier som de lärt sig i tidigare kurser och tillämpa metoder.

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar: Förtydligande om obligatorisk närvaro vid kursstart och obligatorisk fysiska träffar vid universitetet vid tillämpning av laborativa övningar i vägledningsmetoder.

Senast uppdaterad: 2023-03-01