Kursutvärdering Studie och yrkesvägledningens grunder

Utvärderingen avser kursen Studie och yrkesvägledningens grunder och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under höstterminen 2022.

Information om enkäten

Kurskod: 6SY003
Kursens lärare:
Annica Ceder(kursansvarig), Nina Wendel, Cecilia Steigedahl Stenberg och Per Kristmansson
Kursperiod: 220829 - 221101
Utvärderingens sammanställningsdatum: 221114
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 68/25 (37% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

• 6 studenter 24% uttryckte att de förväntade studieresultaten hjälpte dem att förstå vad de förväntades kunna efter avslutad kurs.
  • 14 studenter 56% stämmer ganska bra.
  • 3 studenter 12% instämmer delvis/delvis inte.
  • 2 studenter 8% ingen åsikt.

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

Studenterna lyfter en önskan om en tydligare struktur i Canvas. Vi kommer att se över strukturen i Canvas och även förtydliga vissa moment i uppgifterna. För att stötta upp för ökad förståelse kommer även fler frågestunder läggas i schemat.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

Önskemål från studenter om mer tid för moment som tillämning av vägledningssamtal kommer inte att kunna tillgodoses inom ramarna för undervisningstid.

Senast uppdaterad: 2023-02-08