Kursutvärdering Studie- och yrkesvägledningens praktik

Utvärderingen avser kursen Studie- och yrkesvägledningens praktik och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under vårterminen 2022.

Information om enkäten

Kurskod: 6SY018
Kursens lärare: Annica Brännlund, Annica Ceder, Cecilia Stenberg, Maria Söderholm, Liselott Åström, Birgith Lindberg och Edvard Danielsson
Kursperiod: 220117 - 220323
Utvärderingens sammanställningsdatum: 220412
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 78/10 (13% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

På frågan ” Kursens förväntade studieresultaten hjälpte mig att förstå vad jag skulle lära mig” svarade ca 80% Instämmer delvis/Instämmer helt, 2 svarade ”ingen åsikt” och ”stämmer delvis”,

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar utifrån frågan ”Vad skulle kunna förbättras, och varför”

Campus, distans och överbryggare blandas i seminariegrupper vilket har diskuterats i många tidigare kurser på TYV att vi önskar slippa. Vi är helt olika klasser. Detta var något som kan ske även i framtiden då vi av praktiska skäl (i relation till resor vid besök) inte kan planera resandet utifrån den inriktning studenten läser utan utifrån vad som blir mest praktiskt och kostnads effektivt.

Betyg på samtal och lektion skulle kunna få VG, som delmoment Detta har ändrats. Nästa gång kursen ges, VT-23, kommer lektion och samtal bedömas U/G/VG.

Senast uppdaterad: 2022-11-01