Kursutvärdering Teorier, modeller och metoder för vägledning och dess praktik

Utvärderingen avser kursen Teorier, modeller och metoder för vägledning och dess praktik och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under höstterminen 2022.

Information om enkäten

Kurskod: 6SY046
Kursens lärare:
Annica Brännlund (kursansvarig), Annica Ceder, Nina Wendel, Cecilia Stenberg, Liselott Åström, Michael Lindblad, Ramajana Halilovic
Kursperiod: 221012 - 230113
Utvärderingens sammanställningsdatum: 230131
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 52/19 (36% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

Knappt hälften (47%) ansåg att kursens förväntade studieresultat (FSR) var en hjälp att förstå vad de skulle lära sig.

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

De FRS som finns nu har reviderats för att tydligare koppla till kursinnehåll och syftet och målen med kursen.

Vi kommer också att tidigare informera om vad so gäller kring praktiken. Nu kom denna information vid terminens börja, vilket studenterna upplevde som sent. Träffen kommer därför att flyttas till VT, dvs ca 6 månader innan praktiken ska påbörjas.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

Önskan om en enskild träff med någon av oss lärare ca 1 vecka in i praktiken är en bra idé. Dock kommer detta av praktisk-/tidsmässiga- skäl vara svårt att implementera.

Senast uppdaterad: 2023-02-09