Kursutvärdering Vetenskaplig teori och metod

Utvärderingen avser kursen Vetenskaplig teori och metod och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under höstterminen 2022.

Information om enkäten

Kurskod: 6SY049
Kursens lärare:
Per Kristmansson (kursansvarig), Magnus Fjellström, Annica Brännlund, Maria Norquist
Kursperiod: 230113 - 230125
Utvärderingens sammanställningsdatum: 230207
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 66/20 (30% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

Av de som besvarade utvärderingen ansåg 95% att kursens aktiviteter hjälpte dem att uppnå de förväntade studieresultaten. Vidare menade 90% av de svarande att kursen var organiserad på ett sätt som hjälpte dem att förstå vad som skulle göras. Gällande hur kursens innehåll kommunicerats så anser 95% att detta gjorts på ett tydligt sätt.

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

Med tanke på att det är första gången kursen ges så tycks studenterna i huvudsak vara nöjda med kursen. Det som dock kommer att utvecklas nästa gång kursen ges är att ytterligare förtydliga instruktioner till samtliga uppgifter i kursen. Ett annat utvecklingsområde är att lägga in något handledningstillfälle och/eller tillfälle för kamratrespons under processen med forskningsplanen.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

Att ge kursen i direkt anslutning till examensarbetet är en bra synpunkt men svårt att genomföra. Att flytta kurser är en ganska omständlig process.

Senast uppdaterad: 2023-02-09