Kursutvärdering Vetenskapliga perspektiv på studie- och yrkesvägledning

Utvärderingen avser kursen Vetenskapliga perspektiv på studie- och yrkesvägledning och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under vårterminen 2022.

Information om enkäten

Kurskod: 6ST013
Kursens lärare: Michael Lindblad (kursansvarig), Per Kristmansson, Jonathan Wedman, Anna Norberg, Annica Brännlund, Sara Carlbaum
Kursperiod: 220217 - 220323
Utvärderingens sammanställningsdatum: 220531
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 55/31 (56% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

I vilken utsträckning har upplägget av undervisningen varit till stöd för att genomföra de tre uppgifterna? Svar genomsnitt: 2,42 av 4

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

• Om möjligt sprida ut kursens föreläsningar över längre tid samt spela in dem (beror på lärarens möjligheter).
  • Se över tidpunkterna för frågestunderna via Zoom, eventuellt lägga in något ytterligare tillfälle.
  • Om möjligt lägga i ytterligare ”workshop/handledning” med stöd för enkätuppgiften.
  • En separat föreläsning med fokus på vetenskapsteori (en timme).
  • Bättre planering med studieverkstaden på UB innan kursstart.

Kursansvarig går i pension och kursen kommer att tas över av någon yngre kollega som kommer att uppdatera och förtydliga informationen på kurssajten.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

Önskemålet om att endast ett fåtal lärare på kursen är inte möjligt.

Senast uppdaterad: 2022-10-06