Kursutvärdering Examensarbete med ämnesdidaktisk inriktning (VAL, ULV)

Utvärderingen avser kursen Examensarbete med ämnesdidaktisk inriktning (VAL, ULV) och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under höstterminen 2022.

Information om enkäten

Kurskod: 6PE299/300
Kursens lärare: Lars Häll
Kursperiod: 220829 - 230115
Utvärderingens sammanställningsdatum: 230130
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 38/8 (21% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

En majoritet av de svarande bedömer att kursens förväntade studieresultat har uppnåtts i ganska/mycket hög grad (87,5%).

En majoritet av de svarande bedömer att sammankomsterna på Zoom har bidragit till att kursens förväntades studieresultat har uppnåtts i hög/mycket hög grad (87,5%),

En majoritet av de svarande bedömer att handledningen har bidragit till att kursens förväntades studieresultat har uppnåtts i hög/mycket hög grad (75%),

Två tredjedelar av svarande arbetar mer än 70% eller mer parallellt med studierna.

En majoritet av studenterna bedömer bemötandet under kursen som bra eller utmärkt (87,5%)

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

Återkopplingen från studenterna har varit återigen varit positiv, med undantag för en student tycks ha varit missnöjd på samtliga punkter. Det är förstås något som vi strävar efter att undvika.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

Det är en påtagligt försvårande omständighet att studenterna arbetar för mycket vid sidan av studierna.

Senast uppdaterad: 2023-02-10