Kursutvärdering Examensarbete med ämnesdidaktisk inriktning (VAL, ULV)

Utvärderingen avser kursen Examensarbete med ämnesdidaktisk inriktning (VAL, ULV) och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under vårterminen 2023.

Information om enkäten

Kurskod: 6PE299/300/6ÖÄ003
Kursens lärare: Lars Häll
Kursperiod: 230116 - 230604
Utvärderingens sammanställningsdatum: 230904
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 30/4 (13% svar)

1. Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

• En majoritet av de svarande bedömer att kursens förväntade studieresultat har uppnåtts i ganska/mycket hög grad (100%).
  • En majoritet av de svarande bedömer att sammankomsterna på Zoom har bidragit till att kursens förväntades studieresultat har uppnåtts i hög/mycket hög grad (75%),
  • En majoritet av de svarande bedömer att handledningen har bidragit till att kursens förväntades studieresultat har uppnåtts i hög/mycket hög grad (100%),
  • Samtliga respondenter arbetar 70% eller mer parallellt med sina studier.
  • En majoritet av studenterna bedömer bemötandet under kursen som bra eller utmärkt (100%)

2. Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

• Återkopplingen från studenterna har varit återigen varit hyfsat positiv, även om en informant upplevt att seminariernar bara i liten utsträckning bidragit till att uppfylla fsr.

3. Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

• Det är en påtagligt försvårande omständighet att studenterna arbetar för mycket vid sidan av studierna.
Senast uppdaterad: 2023-09-11