Kursutvärdering Utbildningens villkor och samhälleliga funktion (UVK)

Utvärderingen avser kursen Utbildningens villkor och samhälleliga funktion (UVK) och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under höstterminen 2023.

Information om enkäten

Kurskod: 6PE294
Kursens lärare: TUV: Ron Mahieu, kursansvarig, Anna Norberg, Magnus Fjellström
PED: Jenny Jarlsdotter Wikström
Kursperiod: 230828 - 231030
Utvärderingens sammanställningsdatum: 231216
Form för utvärdering: Utvärdering via Canvas, anonymt.
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 43/20 (47% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

På frågan om kursens förväntade studieresultat hjälpte studenten att förstå vad hen skulle lära sig svarade 2 (10 %) Instämmer delvis, och 18 studenter (90 %) svarade Instämmer helt. I princip alla frågor hade svar med över 90 % instämmer delvis och instämmer helt.

Studenterna är mycket nöjda med kursen. De gillar att den är på distans och helt ”on-line.” De uppskattar att uppgifterna ligger fördelade över hela kursen så att de hinner göra dessa utan allt för mycket stress.

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

Det finns egentligen inga förslag till förändring. Några små fel har uppstått med olika länkar i TimeEdit och det preliminära schemat men det har löst sig smidigt. Vi kommer tydligare kommunicera med studenter om uppgifterna. Relativt många studenter har inte svenska som modersmål och det krävs tydlig kommunikation och tid att förklara vad som förväntas av studenterna.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

Information saknas.

Senast uppdaterad: 2024-02-21