Kursutvärdering Profession och vetenskap för yrkeslärare (UVK)

Utvärderingen avser kursen Profession och vetenskap för yrkeslärare (UVK) och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under vårterminen 2022.

Information om enkäten

Kurskod: 6PE282
Kursens lärare:
TUV: Ron Mahieu (kursansvarig), Per Kristmansson och Magnus Fjellström.
PED: Mari Forsberg, Robert Holmgren och Johan Hansson.
Kursperiod: 220420 - 220625
Utvärderingens sammanställningsdatum: 220627
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 41/24 (59% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

En majoritet av studenterna anger att kursens FSR hjälpte dem att förstå vad de skulle lära sig. Instämmer helt (43,5%) och instämmer delvis (47,8%) ger totalt 91,3% som instämmer helt / helt eller delvis. Kursens aktiviteter hjälpte studenterna att uppnå de FSR. Instämmer helt svarar 31,8%, delvis svarar 59,1%, ger totalt 90,9% instämmer helt / helt eller delvis.

Det bästa med kursen:

Erfarenhetsutbyte, trevliga lärare, upplägget, gemenskap i lärprocessen, planera egen utvecklingsarbete som är kopplade till hållbar utveckling, att kunna sätta ord på det man jobbar med.

Vad skulle kunna förbättras:

Att svara på mejl när det skickas, information om uppgift 3, att uppgifter bygger på varandra i olika kurser, tydligare instruktioner i studieguiden kring seminariet, Litteraturen ska vara på svenska.

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

Tydligare instruktioner (även i studieguiden), svara på mejl.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

Vi kommer fortfarande ha kvar litteratur på engelska, och instruktionen till uppgift 3 kommer att förbättras men uppgiften ligger kvar som utgångspunkt för utarbetning under nästkommande VFU- kurs.

Senast uppdaterad: 2022-10-11